^ Powrót na górę

 

 

SOSW z wizytą w Stambule

Rozmiar tekstu:

DSC 0135 1024x576
Nauczyciele Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sieradzu poznali zasady funkcjonowania podobnych placówek w tureckim Stambule. Pojechali tam w ramach projektu „Comenius – strategie powstępowania z dzieckiem autystycznym”.

Podstawowa różnica między polską i turecką szkołą specjalną polega na tym, że Turcy oddzielają edukację od terapii. Przekazują uczniom wiedzę i umiejętności, ale terapia odbywa się w specjalistycznych centrach. My łączymy jedno z drugim, ucząc, ale jednocześnie prowadząc działalność terapeutyczną. Poza tym większych różnic nie widać. Metody pracy i wyposażenie placówek mamy podobne – mówi Maria Wika, wicedyrektor SOSW, jedna z uczestniczek wyjazdu.

Okazji do przyjrzenia się metodom i wyposażeniu było sporo, bowiem gospodarze pokazali gościom kilka placówek specjalnych Stambułu. Podczas pracy nad merytoryczną częścią projektu, partnerzy omawiali metody postępowania z dzieckiem autystycznym. Po pracy znalazł się czas na zwiedzanie. Będąc w Stambule, nie można nie zobaczyć muzeum Hagia Sophia, Błękitnego Meczetu czy rezydencji sułtanów Topkapi.

Projekt „Strategie powstępowania z dzieckiem autystycznym” realizuje osiem państw: Niemcy, Hiszpania, Luksemburg, Rumunia, Turcja, Węgry, Wielka Brytania i Polska. Jego koordynatorem jest partnerska szkoła niemiecka.

T.O.

DSC 0019 1024x576  DSC 0083 1024x576

DSC 0151 1024x576  SAM 5196 800x600