^ Powrót na górę

 

 

Lekcje biblioteczne dla sieradzkich uczniów

Rozmiar tekstu:

6
Dr Zbigniew Gruszka z Katedry Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego uczył sieradzką młodzież, jak przygotować skuteczną prezentację multimedialną, tak, by wyczerpać temat, ale nie wyczerpać słuchacza. Udowadniał też, że nauka nie musi być nudna.

Zajęcia z dr. Zbigniewem Gruszką zorganizowała Biblioteka Pedagogiczna w Sieradzu. Wzięli w nich udział uczniowie sieradzkich szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. W wykładzie pt. „Jak wypaść, aby nie przepaść?” prelegent przekazał im sporo wiedzy praktycznej dotyczącej przygotowania i przeprowadzenia prezentacji. – Pamiętajmy, że prezentacja multimedialna nie jest celem samym w sobie, tylko narzędziem służącym przekazaniu wiedzy i wspomagającym prowadzącego. Nie może być przeładowana informacjami, slajdów nie może być za dużo. Z kolei sam prowadzący musi być świetnie przygotowany merytorycznie, by nie bać się pytań zadawanych przez słuchaczy. Musi też być na tyle odważny, by w razie czego przyznać się do niewiedzy. Oczywiście należy też pamiętać o nawiązaniu kontaktu ze słuchaczami – mówił Zbigniew Gruszka.

W drugiej części wykładu dr Gruszka, posiłkując się przykładami z literatury, przekonywał młodzież, że nauka to niekoniecznie czytanie nudnych tekstów czy monotonne „wkuwanie”. – Istnieje wiele publikacji, których autorzy podchodzą do rzeczy w sposób nietuzinkowy, zaciekawiający czytelnika – powiedział wykładowca, prezentując przykłady, m.in. książkę „Co mężczyźni wiedzą o kobietach?” z pustymi kartkami czy dwie publikacje przeznaczone do czytania w toalecie.

Na koniec Zbigniew Gruszka opowiedział o działalności Katedry Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej UŁ oraz przybliżył jej ofertę edukacyjną.

T.O.

1  2

3  4

5  7